Snabba cash

Diskussion mellan mig och Daniel härom dagen:
- Mamma, vad betyder kontanter?
- Det betyder pengar, att man ska betala med pengar och inte med kort till exempel.
- Jaha. Du vet det där radioprogrammet Chans till romans eller vad det nu heter?
- Ja, det heter Chans till romans.
Chans till romans är ett program på Mix Megapol som går runt 16.15. Vi sitter i bilen ofta då på väg hem. Programmet går ut på att någon vill gå på date med någon, men vågar inte riktigt fråga själv. Programledaren ringer i stället och frågar åt den fega. Vill den tillfrågade gå på date så står Mix Megapol för kalaset, vill personen inte gå på date, får den tillfrågade 500 kr.
- Mamma, om nån skulle fråga dig på date, vad skulle du svara då?
Daniel är gravallvarlig och lite orolig, men försöker att inte visa det.
- Jag skulle säga att tack för förfrågan, men jag är gift och vill inte gå på date med någon annan än min man.
Daniel spricker upp i ett brett leende. Lättad tror jag. Men jag har fel, han har något helt annat i tankarna.
- Tänk om nån skulle fråga dig på date i programmet och så säger du nej, så då FÅR DU 500 KRONOR I KONTANTER! Ska vi inte göra så? För visst är det bra?!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, ja det låter som en plan! =)

2011-12-31 @ 11:47:47
URL: http://hanna.kustbo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0