I love you to the moon and back

Kvällens saga var fyra sidor Lego Star Wars Clone Wars lexikon. Min Star Wars-gräns går ungefär där, på fyra sidor. Framför allt efter att ha läst igenom de böckerna så där 5-6 gånger. Efter sagan frågade Daniel om inte jag kunde sova med honom en liten stund. Ok, sa jag, släckte lampan och parkerade mig bredvid Daniel i minisängen som är kanske 70-80cm bred och 170cm lång. Jag lägger armen runt honom och lyssnar på hans låtsas sova andning, tyngre än vanligt, men lite lite för snabbt för att vara på riktigt. Blir alldeles varm om hjärtat när han lägger sina armar runt min hals. Kärlek och lycka i små vardagssaker; min älskade son, som ännu inte tycker att det är pinsamt att visa att man älskar sina föräldrar. Efter några minuter tar jag mig upp, hela sängen gungar, Daniels ögon är vidöppna och visar inte det minsta tecknet till sömn. Mä rakastan sua (jag älskar dig), säger jag. Nuku hyvin (sov gott). Daniel säger detsamma på finska, det gör mig alltid lika glad. Även om det är det enda han kommer att kunna på finska, har jag lärt honom tillräckligt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0