I still haven't found what I'm looking for

Daniels skola har två stora lådor för borttappade kläder i hallen. Jag tycker det är fascinerande. Högarna verkar inte bli mindre någonsin. Personalen har gjort ett halvhjärtat försök till någorlunda ordning och satt upp en uppmaning till oss föräldrar att märka upp barnens kläder med namn. Lappen sitter halvt gömd på sidan av ett torkskåp som ingen någonsin tittar på förutom av misstag.

För sisådär två månader sen tappade Daniel bort en fleecebyxa med Darth Vader tryck på. Daniels klass hade haft gympa och barnen hade bytt om efter gympan och på den vägen var Darth Vader. Det här har dock hänt förut också med ett par jeans och de har dykt upp sen i de stora lådorna i hallen. Men Darth Vader byxan är helt borta. Jag har letat efter Darth hur många gånger som helst, dykt ner i lådorna i hallen och slängt gummistövlar, Diesel-hoodies, täckbyxor och jackor omkring mig. Jag har hittat en hel del kläder som tillhör Daniel: jeans, mössor, galonisar, överdragsbyxor, vantar. Men inte Darth Vader byxan. Jag börjar faktiskt tro att de är hemma nånstans.

Men det fascinerande är just Diesel-hoodies och täckjackor och sådana stora, dyrare grejer. Saknar folk inte dom? Jag kan gå bananas över att Daniel saknar en vante för tredje gången under samma vecka. Hur många miljoner par vantar behöver vi köpa under vintern? Varför kan han inte bara lägga vantarna i sina jackfickor eller på sin hylla i kapprummet, hur svårt är det? Med de här större, dyra grejerna. Tänker inte föräldrarna på att barnet hade en Billabong-jacka på morgonen, men nu på eftermiddagen saknas det? Fascinerande.

Men va fasen, snart är det jul. Daniel har vuxit ur en massa kläder. Det finns två lådor fulla med Diesel-kläder i hallen på hans skola, hmmmmmmm....


Kommentarer
Postat av: Jenny

haha jag brukar också förundras över märkeskläderna som ingen saknar,det är Didriksson galonisar och till och med Eccoskor som jag hittat i vissa lådor!

Kram Jenny

2011-12-05 @ 19:59:39
URL: http://wagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0