The Johnson artists

Daniel har pysslat någon sorts påskfågel som han fäst på köksfönstret. Den är jättefin. En blå sak med gula fötter och blå stjärtfjädrar. Den här kan jag tänka mig att spara.

(Bakom köksgardinen på en solig dag. Japp, solen HAR skinit på Broängsbacken under denna vår.)

Mina barn kommer hem med tonvis av pyssel som alltför ofta liknar absolut ingenting och tar mycket plats. Det är ändå svårt att slänga någonting. De har ju just då, i den stunden lagt hela sin själ, kreativitet och kunskap på det konststycket. Så jag har lådvis med saker hemma från Daniels dagis, fritids och skola. Nu börjar också Bella komma hem med olika kreationer.

Som i bilden ovan. Vad är det för något? En grönmålad papptallrik med äggskal i äggförpackning och så någon sorts torkad grässkit i. Vad ska jag göra med den?
Någon dag, när barnen inte är hemma, ska jag gå igenom rubbet och sortera med hård hand och hårt hjärta. Fast jag vet ju redan nu hur det kommer att sluta. 90% kommer att sparas i alla fall. Men äggskalskreationen, den åker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0