In the cookies of life, sisters are the chocolate chips

Vi har inga pengar what so ever i mars. Den här kommande månaden lever vi på luft, kärlek och vatten. Nejdå, riktigt så illa är det inte, men vi har en matbudget som vi försöker vara duktiga på att följa.  Under helgen planerar vi hela nästa veckas middagar och sen veckohandlar vi rubbet från ICA Maxi. Det enda vi ska handla under veckan är mjölk, bröd och pålägg.

Igår sa jag till barnen en halvtimme innan det var dags att åka vart vi skulle. Daniel blev genast superintresserad och sa att han gärna ville ha en leksak som man köper precis på väg ut ur affären från en maskin där man själv får lägga in en tia och sen vrida på en spak. Ut kommer sen en liten leksak i en plastkula. Jag sa att om han vill ha en sån så får han betala för den för sina egna pengar. Daniel behövde fundera en liten stund, men bestämde till slut att köpa en sån i alla fall. Sen kom han på att Bella nog blir ledsen om inte hon får en leksak också. " Men mamma, eftersom jag känner mig snäll idag, så tar jag med mig en tia till Bella också, så hon inte blir ledsen." Gulligt, eller hur:)

Så vi åkte och handlade och på väg ut ur ICA Maxi köpte Daniel en slemmig ödla, en sån som fastnar överallt utan en större ansträngning. Isabella fick en Hello Kitty leksak och var överlycklig. När vi kom hem packade jag och Marc upp varorna från matkassarna och barnen lekte i vardagsrummet. Efter en liten stund kom båda två till köket och förklarade ikapp vad som hade hänt. Slemmiga ödlan hade fastnat i Isabellas hår när Daniel la den på hennes huvud. Den skulle tydligen "äta upp henne". I stället fastnade ödlan direkt i Bellas hår och trasslade in sig ännu mer när Daniel försökte få bort den.


Bella var inte särskilt ledsen över det, eftersom hon förstod att hon skulle få bada. Hon ÄLSKAR att bada. (Det var hur enkelt som helst att få ut ödlan i badet, så ingen skada skett.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0