Braindead

Jag har haft svårt att sova i veckor. Förmodligen för att hjärnan går på högvarv och grubblar på en massa. Framför allt är det nog jobbrelaterat men också framtidsoro tack vare just jobbet. Och eftersom jag är diplomerad oroare, oroar jag mig för att jag oroar mig och kan inte sova för att jag oroar mig för att jag inte kan sova. Jag vet. Det är inte lätt att vara jag. 
Det kan man också oroa sig för, men jag har inte kommit riktigt dit än. Nästa vecka kanske.

Det här är oroväckande därför att "att sova" har alltid varit min superkraft. Jag är skitduktig på att sova. Jag somnar på en nanosekund, på beställning och kan, trots att jag lagt mig tidigt, sova sent. Jag kan hur lätt som helst somna om trots att jag blivit väckt av , säg, barn.

Men nu funkar det alltså inte. 

Jag är lättretlig, snabbirriterad, kort i tonen, jobbig mamma som använder stora bokstäver för ofta och för snabbt. Så det här har märkts.

Men nu börjar hjärnan klappa ihop. Hoppas den håller till fredagen, för då är jag föräldraledig med Bella och kan årminstone försöka koppla bort jobbet en liten stund.
Idag åkte jag från HK till mitt ena kontor. Ska svänga till vänster och gör det också. Får typ 9G i kroppen, eftersom jag glömmer bort att bromsa. Jag bara svänger i samma fart som jag kört på raksträckan. GLÖMMER BORT ATT BROMSA. Allvarligt.

Hoppas på ordentlig sömn inatt, annars blir morgondagen en lång spännande (livsfarlig) resa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0